prawa dziecka

  Prawa dziecka – jakie prawa nas chronią? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej

Prawa dziecka – jakie prawa nas chronią? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej

Scenariusz warsztatów „Prawa dziecka – jakie prawa nas chronią?” jest przeznaczony dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej. Celem tych zajęć jest nie tylko edukacja na temat praw dziecka, ale również rozwijanie wrażliwości społecznej wśród młodych osób. Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję pracować w grupach, gdzie poprzez dyskusje i tworzenie plakatów będą eksplorować tematykę praw dziecka. Zajęcia te mają na celu nie tylko przekazanie wiedzy o prawach dziecka i ich znaczeniu dla codziennego życia, ale również stworzenie przestrzeni do wyrażania własnych przemyśleń i opinii na temat omawianych kwestii. Takie podejście ma zachęcić uczniów do refleksji nad ich rolą w społeczeństwie.

Uczestnicy Uczniowie klas IV-VI
Cele główne
  • uświadomienie uczniom czym są prawa dziecka
  • zrozumienie przez uczniów znaczenia praw dziecka
Cele szczegółowe   Uczniowie:
  • poznają główne prawa dziecka zawarte w Konwencji o Prawach Dziecka
  • zrozumieją, jak prawa te wpływają na ich życie i życie innych dzieci
  • nauczą się, jak mogą dochodzić swoich praw w praktyce
Metody pracy  
  • praca w grupach
  • dyskusja
  • tworzenie plakatów
Potrzebne materiały
  • Załącznik nr 1. Prawa dziecka – tematy do stworzenia plakatu
  • Załącznik nr 2. Szablon liścia do zadania Drzewo Praw Dziecka
  • flipchart, markery, kolorowe papiery, nożyczki, klej
  • duży arkusz papieru z narysowanym drzewem (bez liści)
Czas trwania: 2x45 minut
Sprawdź inne serwisy