W związku ze strajkiem nauczycieli w szkołach istnieje ryzyko trudności z realizacją podstawy programowej. Jak w takiej sytuacji monitorować realizację podstawy programowej, aby była ona zrealizowana? Podpowiadamy, co zrobić, gdy nauczyciel zgłosi problemy z jej realizacją lub niemożność jej zrealizowania.
To już kolejny raz, kiedy Rzecznik Praw Dziecka zgłasza do Minister Edukacji Narodowej przeciążenie uczniów pracami domowymi. Tym razem chodzi również o analizę podstawy programowej i odpowiedź na pytanie, czy resort dokonał wyliczenia czasu niezbędnego do przekazania uczniom wiedzy w odniesieniu do poszczególnych wymagań zawartych w podstawie programowej.
Rzecznik Praw Dziecka wystąpił do Minister Edukacji Narodowej z pytaniem, jakie działania zamierza podjąć w celu zagwarantowania realizacji zasady równego traktowania w przypadku tegorocznych ósmoklasistów biorących udział w konkursach przedmiotowych. Konkursy te nie przewidują zróżnicowania programowego w przypadku uczniów klas III gimnazjów i klas VIII.
Według resortu edukacji najważniejsze sprawy na rok szkolny 2018/2019 to m.in. podwyżki dla nauczycieli, wsparcie finansowe dla samorządów, szerokopasmowy internet i multimedialne tablice w szkołach, a także nowa podstawa programowa dla kolejnych klas szkoły podstawowej i zmiany w egzaminach. Za resortem przedstawiamy podstawowe zadania i plany na najbliższy rok szkolny.
Podpisane zostało Rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia. Nowa podstawa dla szkół ponadpodstawowych będzie obowiązywać od roku szkolnego 2019/2020. Sprawdź, co przewiduje i jak wygląda liczba godzin zajęć edukacyjnych.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.