W opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznej możemy spotkać się z dwoma terminami diagnostycznymi odnoszącymi się do uczniów z nadpobudliwością psychoruchową: ADHD (ang. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji lub też zaburzenia hiperkinetyczne. W praktyce pedagogicznej bardziej rozpowszechniona jest nazwa ADHD i tą terminologią będę posługiwać się w artykule, który ma na celu zobrazowanie funkcjonowania ucznia z tą dysfunkcją.
Informacje dla nauczycieli – 11 kroków postępowania, zasady, które pomogą w pracy na lekcji.
Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci najczęściej jest związana z zaburzeniami koncentracji uwagi i jest dość często występującą trudnością u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pobierz przykładową kartę obserwacji umożliwiająca prowadzenie rozpoznania przez nauczyciela.
Dobrze przeprowadzone rozpoznanie potrzeb dziecka z nadpobudliwością psychoruchową umożliwia zaplanowanie metod i form pracy na lekcji tak, aby w jak największym stopniu odpowiadały na jego potrzeby. Przedstawiamy wzór karty obserwacji ucznia, a także 11 kroków postępowania w pracy z dzieckiem nadpobudliwym oraz całą klasą.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.