Czasem zdarza się, że pomimo naszych starań i najlepszych chęci dochodzi do konfrontacji z rodzicem. Rodzic jest zdenerwowany, zachowuje się agresywnie, atakuje. Emocje mogą w tej sytuacji wziąć górę, co uniemożliwi spokojne prowadzenie rozmowy. Warto znać kilka sposobów, które pozwolą na poprowadzenie rozmowy i osiągnięcie porozumienia. W tekście znajdziesz krótki przepis dotyczący tego, jak rozmawiać z rodzicem, który dąży do konfrontacji, jest zdenerwowany i atakujący.
Czasy, w których zeszyty się pożyczało i przepisywało, a informacji potrzebnych do zadań domowych szukało w encyklopedii dawno już minęły. Przeziębiony uczeń jeszcze spod kołdry może wysłać prośbę o zdjęcia notatek z lekcji na klasowym czacie. Odpowiedź na trudne pytanie z chemii na pewno znajdzie się w Internecie, a do zrobienia konstrukcji z zapałek na technikę na pewno przyda się tutorial. ,,Kiedyś to były inne czasy”, ,,dzieci nie umieją rozmawiać, tylko wysyłają sobie emotikony”, ,,zamiast podwórka są gry na serwerach” – podobne komunikaty słyszy się często w dyskusjach dorosłych. Często oceniamy kompetencje komunikacyjne młodych ludzi gorzej niż własne, nie zastanawiając się nad tym, na czym polega różnica i czy mogą z niej płynąc jakieś korzyści.
Dobra komunikacja to podstawa efektywnej pracy w każdym zespole, zaś w szkole odgrywa ona szczególne znaczenie. Rozwinięte kompetencje komunikacyjne wychowawcy mogą stanowią fundament porozumienia z uczniem i rodzicem. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę i czego unikać w komunikacji.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.