frustracja

Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych. Kontrola frustracji w codziennych sytuacjach

Frustracja jest naturalną emocją, której doświadcza każdy z nas w różnych sytuacjach codziennych. Radzenie sobie z nią jest ważną umiejętnością, szczególnie dla młodych osób, które dopiero uczą się, jak skutecznie zarządzać swoimi emocjami. Niniejszy scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych został opracowany z myślą o uczniach w wieku 10-15 lat, w tym tych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Celem głównym zajęć jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem radzenia sobie z frustracją. Podczas zajęć uczeń będzie miał okazję rozpoznawać i nazywać swoje emocje, rozwijać strategie radzenia sobie z frustracją oraz kształtować umiejętności współpracy i komunikacji.

Grupa docelowa uczniowie w wieku 10-15 lat, w tym uczniowie z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Cel główny rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych, ze szczególnym uwzględnieniem radzenia sobie z frustracją
Cele szczegółowe
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji
  • rozwijanie strategii radzenia sobie z frustracją
  • kształtowanie umiejętności współpracy i komunikacji
Metody
  • praca indywidualna z nauczycielem
  • dyskusja
  • analiza tekstu
  • ćwiczenia praktyczne
Potrzebne materiały
Czas trwania 60 minut
Liczba uczestników 1
Sprawdź inne serwisy