Świat nastolatka jest przepełniony pokusami – pojawiają się zachęty ze strony otoczenia, by spróbować wielu „dorosłych” sposobów na obniżenie napięcia, rozluźnienie. W ręku kilkunastoletnich uczniów pojawiają się papierosy – w formie „analogowej” lub elektronicznej. Jak zabrać się za ten społeczny problem? Jak rozmawiać z młodymi ludźmi, by wesprzeć ich w trudnej sytuacji, gdy staną przed rówieśnikiem proponującym „bucha”?
W ebooku znajdziesz m.in.: wskazówki jak wspierać uczniów w dobrych wyborach; jak reagować na uczniowskie przechwałki dotyczące palenia papierosów i stosowania innych używek oraz co zrobić, gdy podczas przerwy wakacyjnej przyłapiesz ucznia na „dymku”.
Dzieci z zespołem Downa często ocenianie są przez pryzmat wielu stereotypów, a wiedza o ich rozwoju nie jest powszechna. Często mylny obraz budują błędne przekonania, zbyt duże uogólnienia. Tymczasem każde dziecko z zespołem Downa rozwija się inaczej.Dzieci z zespołem Downa (ZD) korzystają również z nauki w szkołach ogólnodostępnych. Dlatego tak istotne jest, by dobrze rozumieć ich potrzeby. W niniejszej publikacji przedstawiono najczęściej występujące problemy uczniów z ZD w szkole masowej. Autorki podpowiadają, jak na etapie edukacji wczesnoszkolnej pracować nad spójnością i wzajemną akceptacją w klasie, do której uczęszcza dziecko z ZD.
Szerzenie wiedzy o potrzebach dzieci z zespołem Downa jest bardzo ważne. Służą temu takie inicjatywy jak Dzień Kolorowej Skarpetki organizowany w szkołach w związku ze Światowym Dniem Zespołu Downa, który nie bez przyczyny obchodzi się 21 marca. Data symbolizuje trisomnię 21 chromosomu, którego dodatkowa kopia znajduje się w komórkach organizmów osób z zespołem Downa. Ta symboliczna data przypomina, jak ważne jest dbanie o równe szanse w społeczeństwie przy zachowaniu różnorodności. Edukacja włączająca opiera się właśnie na takim przekonaniu. Pomocne powinny okazać się scenariusze zajęć antydyskryminacyjnych, które publikujemy w niniejszym poradniku.
W ostatnim czasie w mediach pojawia się wiele niepokojących doniesień o rosnącym ryzyku zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży, a ostatnie lata przyniosły wzrost liczby prób samobójczych u dzieci i młodzieży Brakuje miejsc w dziecięcych oddziałach psychiatrycznych, a kolejki w poradniach są zdecydowanie za długie. Bardzo ważne jest więc odpowiednio wczesne zauważenie objawów depresji, a te często można zauważyć w szkole, w które uczeń spędza przecież większą część dnia. Pobierz ebooka, z którego dowiesz się, jak rozpoznać objawy depresji u młodszych dzieci oraz młodzieży i poznasz podstawowe zasady reagowania na niepokojące sygnały. W o=publikacji znajdują się również dwa scenariusze zajęć dotyczące prewencji depresji.
W codziennym życiu zewsząd otaczają nas wysokie technologie. Coraz częściej sięgamy po nie również w edukacji i terapii. Niejednokrotnie nauczyciele, specjaliści i terapeuci zaczynają poszukiwać nowych dróg i metod prowadzenia zajęć. Chętnie sięgają po nowoczesne technologie po to, aby zajęcia miały bardziej atrakcyjną formę. W ostatnim czasie z konieczności niezwykle popularna stała się terapia logopedyczna w formie spotkań zdalnych. W środowisku logopedycznym zauważa się coraz więcej specjalistów, którzy zaczęli korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), aby świadczyć swoje usługi terapeutyczne na odległość, wspomagać rozpoczęte działania czy utrwalać efekty dotychczasowej terapii gabinetowej. Zatem mitem staje się podejście, iż zdalna terapia logopedyczna nie jest możliwa.
W zakładce ebooki znajdują się nowe publikacje do pobrania. Zaloguj się i poznaj nowości!
Smartfony, tablety, telewizory – to mieszkańcy prawie wszystkich domów. Wielu rodzinom towarzyszą nieustannie, budzą, pomagają w myciu zębów, przypominają o ważnych wydarzeniach, stanowią tło codziennych czynności. Wydaje się, że rzeczywistość bez wysokich technologii nie istnieje, że świat analogowy zniknął wraz z pojawieniem się smartfonów i cyfryzacją kontaktów.
Publikacja pomaga zrozumieć, na czym polega negatywny wpływ technologii na rozwój dziecka, by ogólne hasła zostały poparte wiedzą na temat skutków nadużywania wysokich technologii i wczesnej ekspozycji na media.
Trwająca pandemia koronawirusa spowodowała, że wielu rodziców zdecydowało się na zapewnienie swoim dzieciom edukacji w warunkach domowych. Przepisy prawa oświatowego dają możliwość realizowania obowiązku szkolnego poza szkołą – niezależnie od przyczyny. Zanim do tego jednak dojdzie, muszą zostać spełnione określone prawem wymogi. Jak więc wygląda droga do tzw. nauczania domowego? Zapraszam do lektury materiału, w którym przedstawiamy m.in.:
W zakładce w-booki znalazły się kolejne publikacje poświęcone funkcjonowania placówek oświatowych w okresie zdalnej nauki. Eksperci odpowiadają na najczęściej zadawane pytania oraz wyjaśniają, jak prowadzić nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły.
Ebook zawiera wyjaśnienia dotyczące zasad sprawowania nadzoru dyrektora w czasie, kiedy zadania placówki oświatowej są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Wyjaśniamy, o czym pamiętać, aby mimo pracy poza siedzibą placówki, nadzór pedagogiczny był sprawowany rzetelnie i skutecznie.
Ebook zawiera zestawienie najczęściej zadawanych pytań dotyczących funkcjonowania placówki oświatowej w czasie ograniczenia jej funkcjonowania. Eksperci udzielili odpowiedzi zarówno na pytania dotyczące organizacji nauczania, jak i spraw kadrowych.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną publikacją na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Najnowszy ebook stanowi źródło cennych informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Jak zorganizować miejsce nauki? Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w ebooku „Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Współpraca szkoły z rodzicami”.
Zapraszamy do zapoznania się z ebookiem na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Publikacja stanowi źródło informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Ekspertka wyjaśnia m.in.: jak zorganizować miejsce efektywnej nauki, jak bezpiecznie korzystać z internetu oraz jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.