Rodzic w każdym czasie może zwrócić się z wnioskiem o pisemną informację o funkcjonowaniu dziecka. Ewentualne zasady działania szkoły w tym zakresie powinny być uregulowane w statucie. Co jednak ważne, jeżeli narzędziem komunikowania się szkoły z rodzicami jest dziennik elektroniczny, to możliwe jest skierowanie przez rodziców wniosku o wydanie opinii za jego pośrednictwem. Sprawdź szczegóły.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Pedagog zatrudniony w szkole prowadzi dziennik w postaci elektronicznej, jeśli dyrektor szkoły zdecydował o prowadzeniu dzienników w tej formie. Stanowi on formę elektroniczną zwykłego dziennika, stąd też zamieszcza się w nim te same informacje, jakie powinny się znaleźć w dzienniku tradycyjnym.
Zakres informacji wpisywanych do dziennika lekcyjnego określa rozporządzenie MEN z 25 sierpnia 2017 r. O ile od dłuższego czasu nie budzi już wątpliwości fakt, że w tradycyjnym, papierowym dzienniku nie zamieszcza się informacji o dostarczeniu przez ucznia orzeczenia czy opinii, o tyle wątpliwości odnośnie do dziennika elektronicznego. Sprawdź, czy wprowadzenie do dziennika elektronicznego informacji o opiniach i orzeczeniach jest prawidłowe.
Rodzice ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego powinni być informowani o każdym posiedzeniu zespołu nauczycieli i specjalistów. Przepisy nie wskazują, jak powinno wyglądać to zawiadomienie, mówiąc jedynie, że powinno mieć formę pisemną. Wobec tego, czy o spotkaniu zespołu opracowującego IPET rodziców można zawiadomić przez dziennik elektroniczny?
Rodzice, którzy rzadko logują się do dziennika elektronicznego nie tylko nie znają ostatnich ocen swojego dziecka, ale również nie wymieniają na bieżąco informacji z wychowawcą – niekoniecznie tych dotyczących osiągnięć szkolnych, ale także związanych z organizacją pracy. Czy szkoła dysponuje narzędziami umożliwiającymi zobowiązanie rodziców do regularnego logowania się do dziennika elektronicznego?
Przepisy prawa oświatowego określają, jakie informacje powinny znaleźć się w dziennikach lekcyjnych czy dziennikach innych zajęć. Niektórzy wychowawcy chcieliby jednak zamieszczać w nich także dodatkowe informacje. Sprawdź czy takie postępowanie jest dopuszczalne.
Przepisy prawa oświatowego nie regulują zasad prowadzenia dokumentacji w poradniach niepublicznych. Dokumentacja powinna być natomiast prowadzona w sposób zapewniający bezpieczeństwo przetwarzania informacji oraz możliwość jej udostępniania np. rodzicom lub w przypadku kontroli. Wobec tego – jakie rozwiązanie wybrać?
Objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną zwykle wiąże się z uzyskaniem informacji o jego stanie zdrowia i innych problemach. Informacji tych nie zamieszcza się w tradycyjnym dzienniku lekcyjnym, także dlatego, że nie ma w nim miejsca na wpisywanie takich danych. A co w przypadku dzienników elektronicznych, których budowa umożliwia gromadzenie większych zasobów informacji?
Po wprowadzeniu w szkole dzienników elektronicznych warto opracować regulamin korzystania z takiej formy dziennika przez rodziców ucznia. Przedstawiamy przykładowy wzór regulaminu korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców!
Po wprowadzeniu w szkole dzienników elektronicznych warto opracować regulamin korzystania z takiej formy dziennika. Przedstawiamy przykładowy wzór regulaminu korzystania z dziennika elektronicznego przez nauczycieli!
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.