Dysgrafia, czyli problemy z pisaniem, to jedna z najczęstszych obok dysleksji i dysortografii przyczyna trudności szkolnych uczniów. Zdarza się, że niedokładności w odtwarzaniu liter i ich niekształtność jest tak silna, że uczeń nie jest w stanie sam odczytać tego, co zapisał. Sprawdź, w jaki sposób szkoła może pomóc mu w trakcie bieżącej nauki.
Nauczyciele powinni dokumentować realizację zaleceń zawartych w opiniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz opracowane do nich dostosowania. Sprawdź, w jaki sposób i w jakiej formie prowadzić taką dokumentację, aby była czytelna oraz aby stanowiła źródło informacji pomocnych podczas oceny skuteczności podejmowanych działań.
Dostosowanie wymagań edukacyjnych powinno obejmować modyfikację procesu uczenia się, w tym przekazywania treści programowych, w takim zakresie by umożliwić uczniom sprostanie tym wymaganiom. Sprawdź czy nauczyciel może zwolnić ucznia z wybranych treści podstawy programowej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Jeżeli zastanawiasz się jak opracować zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wobec ucznia, skorzystaj z przykładu.
Zanim nauczyciel przystąpi do dostosowania wymagań dla uczniów z dysleksją, najpierw powinien utworzyć zestaw wymagań dla danej klasy. Wymagania edukacyjne nauczyciel opracowuje do wybranego programu, oczywiście uwzględniając podstawę programową.
Zamieszczony IPET jest propozycją opartą na zmianach w prawie wprowadzonych we wrześniu 2017 roku. Zaproponowana struktura programu zawiera wszystkie obligatoryjne elementy.
Zamieszczony IPET jest propozycją opartą na zmianach w prawie, wprowadzonych z dniem 1 września 2017 roku. Zaproponowana struktura programu zawiera wszystkie obligatoryjne elementy.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.