Autor: Bożena Winczewska
Dodano: 20 października 2019
O tym, jak pomóc uczniowi pierwszej klasy mierzącemu się z trudnościami w funkcjonowaniu w szkole nie może decydować jednie pedagog szkolny lub wychowawca. Aby zapewnić uczniowi odpowiednią pomoc konieczna jest współpraca wielu osób oraz odpowiednie ustalenia poczynione przez dyrektora szkoły. Jakie kroki należy podjąć?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kto i na jakiej podstawie decyduje o objęciu ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną?
- Jakie formy wsparcia można zorganizować dla dziecka przejawiającego trudności w relacjach rówieśniczych?
- Jaką rolę odgrywa wychowawca klasy i dlaczego nie może działać samodzielnie?
- W jakich sytuacjach szkoła powinna współpracować z poradnią psychologiczno-pedagogiczną?
- Dlaczego bez zaangażowania rodziców pomoc dziecku w szkole może być nieskuteczna?
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 20 października 2019
Autor: Bożena Winczewska
W latach 1995-2007 dyrektor Wydziału Wychowania i Kształcenia Specjalnego Kuratorium Oświaty w Warszawie, specjalista prawa oświatowego