Obowiązkiem nauczyciela wspomagającego jest towarzyszenie uczniowi lub uczniom podczas lekcji oraz prowadzenie zajęć rewalidacyjnych. Jego obecność na lekcjach może wywoływać zainteresowanie i zdziwienie u innych uczniów, dlatego klasa musi być odpowiednio przygotowana na jego obecność w czasie zajęć.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak wprowadzić nauczyciela wspomagającego do klasy
- Jak wspierać ucznia z autyzmem podczas lekcji
- Jakich wskazówek udzielić nauczycielom, którzy będą pracowali z uczniem podczas nieobecności nauczyciela wspomagającego
- Kiedy i w jaki sposób rozmawiać z uczniami o tym, czym jest autyzm i jak reagować nie niewłaściwe traktowanie ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebnie kształcenia specjalnego
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się