Bycie nauczycielem wspomagaj
ą
cym wymaga taktu i wyrozumia
ł
o
ś
ci, a tak
ż
e postawy
ż
yczliwo
ś
ci i ch
ę
ci wspó
ł
pracy. Nale
ż
y pami
ę
ta
ć
,
ż
e wi
ę
kszo
ść
nauczycieli pracuj
ą
cych w szkole ogólnodost
ę
pnej czy nawet w oddzia
ł
ach integracyjnych – nie jest specjalistami w kszta
ł
ceniu specjalnym, nie ma wiedzy na temat prowadzenia zaj
ęć
z dzie
ć
mi posiadaj
ą
cymi orzeczenia do kszta
ł
cenia specjalnego ani do
ś
wiadczenia w tego rodzaju pracy, nie potrafi
ą
dostosowa
ć
metod i form pracy do zalece
ń
zawartych w orzeczeniu. Nierzadko trudno
ść
sprawia odczytanie i zrozumienie zalece
ń
wypisanych fachowym j
ę
zykiem przez poradni
ę
psychologiczno-pedagogiczn
ą
.
Pozostało jeszcze 91 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Małgorzata Celuch
Nauczyciel matematyki i informatyki z 20-letnim stażem. Wicedyrektor zespołu szkół. Czynny egzaminator i współorganizator międzyszkolnych konkursów matematycznych. Autor wielu publikacji oświatowych i narzędzi pomocnych w pracy dyrektora