Brak promocji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – na jakiej podstawie

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 9 czerwca 2021
Brak promocji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – na jakiej podstawie

Zgodnie przepisami ustawy o systemie oświaty, o promowaniu ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia rada pedagogiczna. Przepisy nie przewidują odrębnej procedury w przypadku decyzji o niepromowaniu takiego ucznia do następnej klasy. Należy jednak pamiętać, że brak promocji może zostać uznany za niespełnienie obowiązków spoczywających na szkole.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie obowiązki spoczywają na szkole, do której uczęszcza uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • Czy decyzję o niepromowaniu ucznia z niepełnosprawnością wydaje się na wniosek rodziców lub wychowawcy klasy
  • W jaki sposób uzasadnić brak promocji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • Jakie inne rozwiązania, oprócz niepromowania do następnej klasy, przewidują przepisy w odniesieniu do ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 9 czerwca 2021

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy