Zgodnie przepisami ustawy o systemie oświaty, o promowaniu ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia rada pedagogiczna. Przepisy nie przewidują odrębnej procedury w przypadku decyzji o niepromowaniu takiego ucznia do następnej klasy. Należy jednak pamiętać, że brak promocji może zostać uznany za niespełnienie obowiązków spoczywających na szkole.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie obowiązki spoczywają na szkole, do której uczęszcza uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
- Czy decyzję o niepromowaniu ucznia z niepełnosprawnością wydaje się na wniosek rodziców lub wychowawcy klasy?
- W jaki sposób uzasadnić brak promocji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
- Jakie inne rozwiązania, oprócz niepromowania do następnej klasy, przewidują przepisy w odniesieniu do ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym?
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.