Dla każdego ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego należy opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET). IPET opracowuje się po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Jest to zadanie zespołu nauczycieli specjalistów pracujących z uczniem. W artykule znajdziesz wskazówki dotyczące przeprowadzenia WOPFU i opracowania IPEt dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową.
Z artykułu dowiesz się m.in.
- Jakie czynności powinny poprzedzać opracowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego?
- Co uwzględnić w programie dla dziecka z niepełnosprawnością ruchową w szkole?
- Z jakich źródeł czerpać istotne informacje o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych?
Przeczytaj również:
Pobierz dokument:
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.