Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę realizuje kampanię „Gadki, czyli proste rozmowy na trudne tematy”. Głównym jej adresatem są rodzice, którzy w naturalny i przyjazny sposób mają edukować dzieci, jak unikać zagrożeń związanych z wykorzystywaniem seksualnym, wplatając ten temat w codzienne, proste rozmowy z dziećmi.
Przekaz kampanii opiera się na tzw. Zasadzie GADKI – kilku wskazówkach, które pomogą dziecku ochronić się przed wykorzystywaniem:
G – gdy mówisz „nie”, to znaczy „nie”
A – alarmuj, gdy potrzebujesz pomocy
D – dobrze zrobisz, mówiąc o tajemnicach, które Cię niepokoją
K – koniecznie pamiętaj, że Twoje ciało należy do Ciebie
I – intymne części ciała są szczególnie chronione
Materiały i przekazy kampanii inspirowane są materiałami Rady Europy „Kiko and the Hand” oraz brytyjskiej organizacji NSPCC „Underwear Rule”. Akcje te opierają się na tzw. bieliźnianej zasadzie - zbiorze wskazówek dotyczących rozmów z dziećmi na temat ochrony przed wykorzystywaniem.
Źródło: