ORE bada ile zaadaptowanych podręczników dla słabowidzących i niewidomych uczniów szkół ponadpodstawowych, trzeba dodrukować na rok szkolny 2024/2025

Dodano: 14 lutego 2024
ORE bada ile zaadaptowanych podręczników dla słabowidzących i niewidomych uczniów szkół ponadpodstawowych trzeba dodrukować na rok szkolny 20242025

Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie zbiera od szkół ponadpodstawowych zgłoszenia dotyczące zapotrzebowania na wydruk zaadaptowanych  podręczników dla słabowidzących i niewidomych uczniów szkół ponadpodstawowej. Informacje te umożliwią zaplanowanie dodruku na rok szkolny 2024/2025.

Wypełnione zgłoszenie zapotrzebowania na podręczniki do użytkowania w roku szkolnym 2024/2025 należy przesłać do 27 lutego 2024 roku.

Zapotrzebowanie w zgłoszeniu należy pomniejszyć o liczbę podręczników, które szkoła ma „na stanie” i które mogą być ponownie wykorzystane przez uczniów w roku szkolnym 2024/2025.

Gdzie przesłać zgłoszenie?

Dokumenty, czyli:

  • zapotrzebowanie (załącznik nr 1) oraz

  • wykaz podręczników, które nie będą wykorzystywane w roku szkolnym 2024/2025 (załącznik nr 3)

należy przesłać do Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, w wersji elektronicznej w pliku Excel, na adres: [email protected]

Przesłane zapotrzebowanie nie jest jednoznaczne z otrzymaniem wydrukowanych podręczników.

Potrzebne załączniki:

Na co zwrócić uwagę?

Zgłaszając zapotrzebowanie, pamiętaj:

  • należy dokonać wyboru konkretnych podręczników i materiałów edukacyjnych na podstawie wykazu będącego załącznikiem nr 2,

  • jeśli szkoła dysponuje niewykorzystanymi egzemplarzami zaadaptowanych podręczników, które może przekazać lub wypożyczyć innej szkole (po uzyskaniu zgody organu prowadzącego szkołę), prosimy o ich wykazanie poprzez wypełnienie załącznika nr 3.

Wypełniając załączniki, należy pamiętać, by:

  • wybierać podręczniki wyłącznie z listy tych zaadaptowanych (załącznik nr 2),
  • zwrócić szczególną uwagę na numer dopuszczenia do użytku szkolnego danego podręcznika (numer ewidencyjny w wykazie MEN),
  • nie używać cudzysłowów,
  • formatować tekstowe komórki podczas wpisywania numerów ewidencyjnych w wykazie MEN,
  • wypełniać wszystkie rubryki, nawet jeżeli dane się powtarzają (np. nazwa szkoły, adres szkoły),
  • wpisywać poprawne dane: numer dopuszczenia do użytku szkolnego (numer ewidencyjny w wykazie MEN), autor, tytuł i wydawnictwo,
  • dokładnie wypełnić i sprawdzić wszystkie rubryki.
Źródło:

https://www.ore.edu.pl

Tematyka

Sprawdź inne serwisy