Dokument archiwalny
Podobnie jak wiosną, dziś również nauczyciele stoją przed trudnym zadaniem – organizacji nauczania w formie zdalnej. MEN zapowiada modyfikację podstawy programowej, a szkoły podjęły różne decyzje, w jednych obowiązkowe jest korzystanie z kamery, w innych nauczyciele pozostają z uczniami w kontakcie mailowym. Wciąż jednak nie ma konkretnych wytycznych dla nauczycieli wychowawców i specjalistów. A przecież szkoła poza funkcjami edukacyjnymi realizuje wiele innych zadań. Nie tak wymiernych jak oceny w dzienniku, ale często dużo ważniejszych w kontekście zdrowia psychicznego. Jak w tych czasach może wyglądać pomoc psychologiczno-pedagogiczna? Jak swoje zadania może realizować psycholog lub pedagog pracujący zdalnie?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego ponowne zamknięcie szkół jest źródłem stresu, mimo pozornego oswojenia z sytuacją
- Jakie czynniki najbardziej wpływają na narastanie stresu
- Z których wytycznych skorzystać, skoro prawo nie reguluje wprost zasad udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w czasie pandemii
- Z jakich narzędzi korzystać w codziennej pracy
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Katarzyna Topolska
psycholog i koordynator projektów społeczno-edukacyjnych. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, pracuje jako psycholog szkolny i w praktyce prywatnej. Zajmuje się indywidualną pracą terapeutyczną z dziećmi i rodzicami, prowadzeniem warsztatów oraz szkoleń oraz pracą projektową opartą na procesie grupowym.