Wsparcie logopedyczne jest potrzebne większości uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Zajęcia logopedyczne należy organizować również dla dzieci bez niepełnosprawności, w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Bardzo często jest jednak tak, że kolejne dziecko z orzeczeniem lub opinią trafia pod opiekę jedynego, zatrudnionego w szkole logopedy. Czy to prawidłowe? Sprawdzamy, jak przepisy odnoszą się do liczby uczniów pod opieką logopedy w szkole.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kto odpowiada za organizację zajęć i terapii logopedycznej w szkole
- Jaka powinna być liczba uczniów pod opieją logopedy w szkole
- Czy organ nadzoru pedagogicznego może zakwestionować liczbę uczniów pod opieką logopedy w szkole
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 84% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marta Wysocka
Redaktorka portalu ePedagogika.pl, specjalistka w zakresie prawa oświatowego, autorka i redaktorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu edukacji i oświaty, prawa oświatowego oraz prawa pracy. Ukończyła prawo oraz filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim.