
Hałas w klasie i na przerwach to dla ucznia z niedosłuchem codzienne wyzwanie, które często pozostaje niewidoczne dla otoczenia. Nawet najlepszy aparat słuchowy czy implant ślimakowy nie zapewnią pełnej percepcji dźwięków w tak trudnych warunkach akustycznych. W artykule omawiamy praktyczne sposoby, dzięki którym nauczyciel może wspierać dziecko z wadą słuchu – od organizacji przestrzeni w klasie i na korytarzu, przez dobór aktywności, po jasne zasady komunikacji. Celem jest stworzenie środowiska, w którym uczeń słabosłyszący lub niesłyszący ma równy dostęp do informacji, może aktywnie uczestniczyć w życiu klasy i rozwijać się w poczuciu bezpieczeństwa. Dowiedz się, jak wspierać ucznia w środowisku nauczania i wykorzystaj praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak hałas i warunki akustyczne wpływają na funkcjonowanie dziecka z wadą słuchu w klasie?
- Jak organizować przerwy i aktywności, aby wspierać ucznia z dysfunkcją słuchu?
- Jakie metody komunikacji z uczniem słabosłyszącym lub niesłyszącym sprawdzają się w praktyce szkolnej?
- Jak dostosować przestrzeń w klasie i na korytarzu do potrzeb ucznia z niepełnosprawnością słuchu?
- Jak współpracować z rodzicami i zespołem nauczycieli, by wspierać rozwój dziecka z niedosłuchem?
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Kamila Miszczyk-Walczak
Surdopedagog, logopeda, specjalista WWRD, certyfikowany diagnosta ADOS-2. Od kilkunastu lat pracuje z dziećmi jako nauczyciel i terapeuta. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje. Na stałe związana z Zespołem Szkolno-Przedszkolnym nr 13 w Warszawie.