niedosłyszący uczeń

  Jak organizować przerwy i aktywności, aby wspierać ucznia z niedosłuchem – wskazówki dla nauczycieli

Jak organizować przerwy i aktywności, aby wspierać ucznia z niedosłuchem – wskazówki dla nauczycieli

Hałas w klasie i na przerwach to dla ucznia z niedosłuchem codzienne wyzwanie, które często pozostaje niewidoczne dla otoczenia. Nawet najlepszy aparat słuchowy czy implant ślimakowy nie zapewnią pełnej percepcji dźwięków w tak trudnych warunkach akustycznych. W artykule omawiamy praktyczne sposoby, dzięki którym nauczyciel może wspierać dziecko z wadą słuchu – od organizacji przestrzeni w klasie i na korytarzu, przez dobór aktywności, po jasne zasady komunikacji. Celem jest stworzenie środowiska, w którym uczeń słabosłyszący lub niesłyszący ma równy dostęp do informacji, może aktywnie uczestniczyć w życiu klasy i rozwijać się w poczuciu bezpieczeństwa. Dowiedz się, jak wspierać ucznia w środowisku nauczania i wykorzystaj praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej. 

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak hałas i warunki akustyczne wpływają na funkcjonowanie dziecka z wadą słuchu w klasie?
  • Jak organizować przerwy i aktywności, aby wspierać ucznia z dysfunkcją słuchu?
  • Jakie metody komunikacji z uczniem słabosłyszącym lub niesłyszącym sprawdzają się w praktyce szkolnej?
  • Jak dostosować przestrzeń w klasie i na korytarzu do potrzeb ucznia z niepełnosprawnością słuchu?
  • Jak współpracować z rodzicami i zespołem nauczycieli, by wspierać rozwój dziecka z niedosłuchem?
Sprawdź inne serwisy