Hałas w klasie i na przerwach to dla ucznia z niedosłuchem codzienne wyzwanie, które często pozostaje niewidoczne dla otoczenia. Nawet najlepszy aparat słuchowy czy implant ślimakowy nie zapewnią pełnej percepcji dźwięków w tak trudnych warunkach akustycznych. W artykule omawiamy praktyczne sposoby, dzięki którym nauczyciel może wspierać dziecko z wadą słuchu – od organizacji przestrzeni w klasie i na korytarzu, przez dobór aktywności, po jasne zasady komunikacji. Celem jest stworzenie środowiska, w którym uczeń słabosłyszący lub niesłyszący ma równy dostęp do informacji, może aktywnie uczestniczyć w życiu klasy i rozwijać się w poczuciu bezpieczeństwa. Dowiedz się, jak wspierać ucznia w środowisku nauczania i wykorzystaj praktyczne wskazówki do pracy z dzieckiem z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.