Dzieci i młodzież z zespołem chronicznego zmęczenia (CFS) – jak wspierać ucznia w szkole?

Julia Przybył

Autor: Julia Przybył

Dodano: 31 stycznia 2025
  Dzieci i młodzież z zespołem chronicznego zmęczenia (CFS) – jak wspierać ucznia w szkole?

Zespół chronicznego zmęczenia (CFS, ang. Chronic Fatigue Syndrome) jest złożoną i mało poznaną chorobą, która może w znaczący sposób wpływać na jakość życia dzieci i młodzieży. Objawy takie, jak przewlekłe zmęczenie, bóle mięśni i stawów, trudności z koncentracją oraz wahania nastroju mogą utrudniać funkcjonowanie w życiu codziennym, w tym również w środowisku szkolnym. Dowiedz się, jakie są najczęstsze objawy zespołu chronicznego zmęczenia i jak wspierać ucznia w szkole.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest zespół chronicznego zmęczenia (CFS) i jakie są jego najczęstsze objawy?
  • Jak CFS wpływa na codzienne funkcjonowanie dzieci i młodzieży w szkole?
  • W jaki sposób przewlekłe zmęczenie wpływa na zdolność koncentracji i przyswajanie wiedzy?
  • Jakie wyzwania społeczne napotykają uczniowie z CFS i jak można im pomóc?
  • Jakie formy wsparcia mogą zapewnić nauczyciele, aby dostosować proces nauczania do potrzeb uczniów z CFS?
  • Dlaczego elastyczność w nauczaniu jest kluczowa dla uczniów z zespołem chronicznego zmęczenia?
  • W jaki sposób dostosować przestrzeń szkolną, aby wspierać uczniów z uczuciem zmęczenia?
  • Jakie działania może podjąć szkoła, aby zwiększyć świadomość na temat CFS wśród nauczycieli i uczniów?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 31 stycznia 2025

Autor: Julia Przybył

Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.
Sprawdź inne serwisy