
Zespół chronicznego zmęczenia (CFS, ang. Chronic Fatigue Syndrome) jest złożoną i mało poznaną chorobą, która może w znaczący sposób wpływać na jakość życia dzieci i młodzieży. Objawy takie, jak przewlekłe zmęczenie, bóle mięśni i stawów, trudności z koncentracją oraz wahania nastroju mogą utrudniać funkcjonowanie w życiu codziennym, w tym również w środowisku szkolnym. Dowiedz się, jakie są najczęstsze objawy zespołu chronicznego zmęczenia i jak wspierać ucznia w szkole.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest zespół chronicznego zmęczenia (CFS) i jakie są jego najczęstsze objawy?
- Jak CFS wpływa na codzienne funkcjonowanie dzieci i młodzieży w szkole?
- W jaki sposób przewlekłe zmęczenie wpływa na zdolność koncentracji i przyswajanie wiedzy?
- Jakie wyzwania społeczne napotykają uczniowie z CFS i jak można im pomóc?
- Jakie formy wsparcia mogą zapewnić nauczyciele, aby dostosować proces nauczania do potrzeb uczniów z CFS?
- Dlaczego elastyczność w nauczaniu jest kluczowa dla uczniów z zespołem chronicznego zmęczenia?
- W jaki sposób dostosować przestrzeń szkolną, aby wspierać uczniów z uczuciem zmęczenia?
- Jakie działania może podjąć szkoła, aby zwiększyć świadomość na temat CFS wśród nauczycieli i uczniów?
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Julia Przybył
Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.