Wewnątrz- i zewnątrzsterowność u dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim. Decyzyjność dziecka na wózku a szkolne życie niepełnosprawnego dziecka

Joanna Zajączkowska

Autor: Joanna Zajączkowska

Dodano: 20 grudnia 2024
Wewnątrz- i zewnątrzsterowność u dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim. Decyzyjność dziecka na wózku a szkolne życie niepełnosprawnego dziecka

Szkolne życie dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim może być bardzo trudne. Trudności te wynikają nie tylko z ograniczeń ruchowych, ale również z niezaspokojonych potrzeb dziecka.Może być jednak łatwiejsze, jeżeli zostanie im zaoferowana odpowiednia pomoc. Efektywne wspieranie ucznia z niepełnosprawnością może dać więcej niż zajęcia integracyjne. Kluczem jest kształtowanie poczucia umiejscowienia kontroli. Dowiedz się czym są wewnątrzsterowność i zewnątrzsterowność u dzieci poruszających się na wózku inwalidzkim. Sprawdź, które zachowania wspierają, a które hamują samodzielność uczniów.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym są zewnętrzne i wewnętrzne poczucie kontroli?
  • Jak poczucie kontroli nad swoim życiem postrzega dziecko na wózku?
  • Które zachowania rodziców dzieci od najmłodszych lat poruszających się na wózku inwalidzkim są szkodliwe?
  • Na czym może polegać szkolna aktywizacja społeczna dzieci z niepełnosprawnością?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 20 grudnia 2024

Autor: Joanna Zajączkowska

Instruktorka Aktywnej Rehabilitacji, fizjoterapeuta, choreo-terapeuta, były pracownik AWF. Laureatka I miejsca nagrody młodych naukowców w badaniach nad osobami od urodzenia niepełnosprawnymi. Od 16 lat wolontariusz w różnych organizacjach działających na rzecz osób z autyzmem i niepełnosprawnością ruchową. Od 8 lat instruktor aktywnej rehabilitacji pracujący z dorosłymi, młodzieżą, dziećmi i środowiskiem osób niepełnosprawnych w pracy. Aktualnie pełnomocnik Fundacji Aktywnej Rehabilitacji w regionie mazowieckim. Członek grupy programowej FAR i koordynator projektu aktywizacji społecznej i funkcjonalnej dzieci poruszających się na wózkach.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy