Najważniejszym zadaniem dla nauczycieli jest pamiętanie, że uzdolnienia uczniowskie mogą obejmować różne dziedziny ich aktywności, a każda grupa tych uzdolnień jest ważna i należy jej poświęcić wysiłek, planując wsparcie zarówno w czasie zajęć lekcyjnych, jak i pozalekcyjnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie są prawne podstawy objęcia pomocą psychologiczno-pedagogiczną uczniów zdolnych
- Jak brzmi edukacyjna definicja uczniów zdolnych i utalentowanych
- Czym jest system rozpoznawania szczególnych uzdolnień w szkole
- W jaki sposób organizować wsparcie dla ucznia zdolnego
Pozostało jeszcze 95 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Urszula Grygier
Doradca metodyczny ds. wspomagania szkół i przedszkoli w Gminie Miejskiej Kraków. Nauczyciel dyplomowany biologii, przyrody oraz oligofrenopedagog. Rzeczoznawca MEN w sprawie dopuszczania do użytku szkolnego podręczników nauczania. Autorka licznych artykułów oraz pu-blikacji książkowych z zakresu dydaktyki przyrody i biologii oraz problemów związanych z kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Autorka nagrodzonego przez ORE programu nauczania biologii na III i IV etap edukacyjny oraz współautorka publikacji dotyczącej rozwijania uzdolnień przyrodniczych uczniów. Egzaminator części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego oraz konstruktor zadań egzaminacyjnych. Edukator oraz trener w oświa-cie.