U niektórych dzieci w wieku przedszkolnym obserwuje się wyraźne opóźnienia lub ograniczenia w komunikacji werbalnej, które wymagają odpowiedniej interwencji. W takich przypadkach ważne jest, aby nauczyciele i specjaliści w przedszkolu odpowiednio zareagowali, diagnozując potrzeby dziecka i zaplanowali odpowiednią pomoc. Należy zadecydować, czy dziecko wymaga pomocy logopedycznej, czy też skierowania do poradni psychologiczno-pedagogicznej. W artykule wyjaśniamy, kiedy należy podjąć działania, oraz jak wygląda proces pomocy i diagnostyki w takich przypadkach.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kiedy dziecko nie mówi lub ma trudności w mówieniu, kiedy powinno zostać skierowane do logopedy lub do poradni psychologiczno-pedagogicznej?
- Jaką rolę pełni logopeda w przedszkolu?
- Jakie kroki należy podjąć, aby objąć dziecko wczesnym wspomaganiem rozwoju?
- Kto decyduje o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka?
- Jak wygląda procedura organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
Pozostało jeszcze 80% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.