Dziecko w wieku przedszkolnym mówi mało – jakie działania podejmuje nauczyciel?

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 13 maja 2025
  Dziecko w wieku przedszkolnym mówi mało – jakie działania podejmuje nauczyciel?

U niektórych dzieci w wieku przedszkolnym obserwuje się wyraźne opóźnienia lub ograniczenia w komunikacji werbalnej, które wymagają odpowiedniej interwencji. W takich przypadkach ważne jest, aby nauczyciele i specjaliści w przedszkolu odpowiednio zareagowali, diagnozując potrzeby dziecka i zaplanowali odpowiednią pomoc. Należy zadecydować, czy dziecko wymaga pomocy logopedycznej, czy też skierowania do poradni psychologiczno-pedagogicznej. W artykule wyjaśniamy, kiedy należy podjąć działania, oraz jak wygląda proces pomocy i diagnostyki w takich przypadkach.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Kiedy dziecko nie mówi lub ma trudności w mówieniu, kiedy powinno zostać skierowane do logopedy lub do poradni psychologiczno-pedagogicznej?
  • Jaką rolę pełni logopeda w przedszkolu?
  • Jakie kroki należy podjąć, aby objąć dziecko wczesnym wspomaganiem rozwoju?
  • Kto decyduje o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka?
  • Jak wygląda procedura organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 13 maja 2025

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy