Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z zaświadczeniem o depresji – czy obowiązkowe?

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 5 listopada 2024
Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z zaświadczeniem o depresji – czy obowiązkowe?

W ostatnich latach można zaobserwować zwiększoną liczbę dostarczanych do szkół zaświadczeń od lekarzy psychiatrów i psychologów, w których zawarte są zalecenia do pracy z uczniem z depresją. Nauczyciele i dyrektorzy mają wątpliwości, czy na takiej podstawie należy opracować dostosowania edukacyjne. W artykule wyjaśniamy, dlaczego dostosowanie wymagań edukacyjnych ze zdiagnozowaną depresją nie powinno być uzależnione od dostarczenia opinii lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wskazujemy, jakie kroki podjąć, aby wdrożyć zalecenia specjalisty spoza systemu oświaty.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy zaświadczenie lekarskie o depresji zobowiązuje szkołę do dostosowania wymagań edukacyjnych?
  • Czy szkoła może wdrożyć pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla ucznia z depresją bez opinii poradni?
  • Jakie kroki powinna podjąć szkoła, aby uwzględnić zalecenia specjalisty spoza systemu oświaty?

Pozostało jeszcze 83% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 5 listopada 2024

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy