W ostatnich latach można zaobserwować zwiększoną liczbę dostarczanych do szkół zaświadczeń od lekarzy psychiatrów i psychologów, w których zawarte są zalecenia do pracy z uczniem z depresją. Nauczyciele i dyrektorzy mają wątpliwości, czy na takiej podstawie należy opracować dostosowania edukacyjne. W artykule wyjaśniamy, dlaczego dostosowanie wymagań edukacyjnych ze zdiagnozowaną depresją nie powinno być uzależnione od dostarczenia opinii lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wskazujemy, jakie kroki podjąć, aby wdrożyć zalecenia specjalisty spoza systemu oświaty.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy zaświadczenie lekarskie o depresji zobowiązuje szkołę do dostosowania wymagań edukacyjnych?
- Czy szkoła może wdrożyć pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla ucznia z depresją bez opinii poradni?
- Jakie kroki powinna podjąć szkoła, aby uwzględnić zalecenia specjalisty spoza systemu oświaty?
Pozostało jeszcze 83% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.