Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 września 2022 r. nauczyciel zatrudniony na czas nieokreślony ma sześć lat na uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego. Nieuzyskanie tego stopnia awansu zawodowego będzie skutkowało rozwiązaniem stosunku pracy z pracy z końcem roku szkolnego. To jednak nie wszystko – nauczyciela, który nie zdobędzie tego stopnia awansu zawodowego, nie będzie można zatrudnić na czas nieokreślony w szkole samorządowej. Jak rozumieć te przepisy? Czy można uniknąć zwolnienia z pracy? Czy nieuzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego jest równoznaczne z utratą prawa do wykonywania zawodu i podejmowania pracy w oświacie?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak długo nauczyciel może pracować jako nauczyciel początkujący?
- Którzy nauczyciele stracą pracę za brak awansu na stopień nauczyciela mianowanego?
- Czy nauczyciel zatrudniony poniżej ½ obowiązkowego wymiaru godzin również straci pracę za brak awansu?
- Czy awans zawodowy w szkole niepublicznej jest obowiązkowy?
- Czy utrata pracy z powodu nieuzyskania stopnia awansu zawodowego oznacza utratę prawa do wykonywania zawodu nauczyciela?
- Czy nauczyciel mianowany musi ubiegać się o nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego?
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Anna Trochimiuk
Radca prawny, autorka wielu publikacji z zakresu spraw kadrowych w placówkach oświatowych, w tym współautorka komentarza do ustawy – Karta Nauczyciela. Od ponad 15 lat doradza w zakresie prawa pracy w oświacie oraz awansu zawodowego nauczycieli. Dodatkowo jest studentką psychologii oraz członkiem Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, rozwijając swoją pasję w budowaniu atmosfery współpracy w placówkach oświatowych