Cisza w gabinecie – co robi psycholog szkolny, gdy nie ma uczniów? Jak dbać o siebie w przerwie od pomagania?

Julia Przybył

Autor: Julia Przybył

Dodano: 3 lipca 2025
  Cisza w gabinecie – co robi psycholog szkolny, gdy nie ma uczniów? Jak dbać o siebie w przerwie od pomagania?

Zamknięcie drzwi gabinetu w ostatni dzień roku szkolnego przynosi psychologom i pedagogom nie tyle ulgę, co osobliwe poczucie pustki. Brakuje stukotu plecaków, nieśmiałych pytań zza drzwi i emocji unoszących się w powietrzu po trudnych rozmowach. Choć wakacje i urlop formalnie służą wypoczynkowi, dla wielu specjalistów są również okresem refleksji i wewnętrznego bilansu. Jak naprawdę wygląda ten czas w pracy psychologa szkolnego? A jak mógłby wyglądać, by wspierać profesjonalny rozwój i regenerację? Co oznacza „przerwa od pomagania” w praktyce?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak psycholog szkolny może wykorzystać wakacyjną ciszę do autorefleksji i odbudowy wewnętrznych zasobów?
  • Dlaczego odpoczynek nie jest luksusem, lecz częścią profesjonalizmu w pracy pomocowej?
  • Jak świadomie zaplanować przerwę, by rzeczywiście służyła regeneracji i rozwojowi?
  • Co warto zrobić latem, by uniknąć wypalenia i lepiej przygotować się do nowego roku szkolnego?
  • Jakie codzienne rytuały wspierają dobrostan psychologa, nawet gdy nie ma możliwości pełnego urlopu?

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 3 lipca 2025

Autor: Julia Przybył

Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy