Poradnie zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży wspierają w sytuacjach, z którymi młody człowiek sam nie daje sobie rady. Rodzice zgłaszają się do poradni niezależnie od korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Proszą o opinie i wskazówki, które dostarczą do szkoły oraz do poradni psychologiczno-pedagogicznej, aby zapewnić dziecku najlepsze wsparcie w ramach systemu oświaty. Dowiedz się, jak zalecenia do pracy z dzieckiem z diagnozą zaburzeń lękowych mogą pomóc w funkcjonowaniu na terenie szkoły. Omówiono również praktyczne wskazówki dla nauczycieli do pracy z uczniem z zaburzeniami lękowymi
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Kto diagnozuje i planuje ścieżkę leczenia ucznia z zaburzeniami lękowymi?
- Jak sporządzić opinię o funkcjonowaniu dziecka na potrzeby poradni zdrowia psychicznego?
- Dlaczego terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży wymaga współpracy ze szkołą
- W jaki sposób nauczyciele i specjaliści mogą wspierać dziecko?
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Daria Kownacka
Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. W trakcie czteroletniej specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie integracyjnym. Obecnie pracuje na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w Łodzi.