Przed przystąpieniem do pracy nad programem wychowawczo-profilaktycznym należy przeprowadzić rzetelną diagnozę potrzeb. Na co zwrócić uwagę w 2024 roku? Ważną wskazówką są kierunki polityki oświatowej państwa, które w czerwcu ogłosił Minister Edukacji. W nadchodzącym roku szkolnym do kluczowych zadań należą edukacja prozdrowotna, wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży i ich zdrowia psychicznego czy dbanie o rozwój kompetencji cyfrowych. W artykule podpowiadamy, jak opracować szkolny program wychowawczo-profilaktyczny 2024/2025.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak przeprowadzić diagnozę potrzeb przed opracowaniem programu wychowawczo-profilaktycznego?
- Jakie metody i narzędzia wykorzystywać do gromadzenia informacji?
- Dlaczego konieczne jest ustalenie z rodzicami wspólnej koncepcji wychowania?
- W jakich przypadkach program można zmieniać w trakcie roku szkolnego?
Pobierz:
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Marzenna Czarnocka
Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.