Nie wszyscy uczniowie spędzą Święta Bożego narodzenia z rodziną. Niektóre dzieci pozostaną w tym czasie w placówkach takich jak Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy, Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapeutyczny czy Dom Dziecka. To, jak minie im czas, który powinien być przecież magiczny, w dużym stopniu zależy od pracowników takich instytucji.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak wspierać dzieci, które nie wracają do domu na Święta
- Jakie emocje mogą kryć się za niegrzecznym zachowaniem wychowanków
- Jak rozmawiać i wspierać dzieci, które pozostają w placówkach na czas świąteczny i czas ferii
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: dr Katarzyna Miśkiewicz
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Magister pedagogiki w specjalności pedagogika resocjalizacyjna. Pracowniczka naukowo-dydaktyczna na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Wykonawczyni projektów naukowych obejmujących badania biograficzne z udziałem rodziców dzieci doświadczających stygmatyzacji społecznej. Autorka artykułów naukowych w obszarze nauk społecznych oraz rozprawy doktorskiej pt. „Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej”. Czynna uczestniczka międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych. Pracowała w Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, w stacjonarnym Oddziale Psychiatrii Dziecięcej na stanowisku pedagoga.