Jak nie oceniać – o pułapkach ewaluacji osiągnięć uczniów

Anna Kiełczewska

Autor: Anna Kiełczewska

Dodano: 19 maja 2022
Jak nie oceniać – o pułapkach ewaluacji osiągnięć uczniów

Ocenianie to jedno z najtrudniejszych, a zarazem najbardziej kontrowersyjnych zadań szkoły. Czy zawsze udaje nam się wystawiać sprawiedliwe i jednocześnie motywujące do dalszej pracy oceny? Dowiedz się, jakie pułapki czyhają na nauczycieli i jak ich unikać. Sprawdź, czy zdarza Ci się postępować zgodnie z opisanymi schematami.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są cele oceniania uczniów?
  • W jaki sposób ewaluować przyjęty sposób oceniania?
  • Kiedy nauczyciel traci wiarygodność jako oceniający sprawiedliwie?
  • Co sprawia, że zasady oceniania wiedzy i umiejętności nie są dla uczniów jasne?
  • Na czym polega ocenianie schematyczne i dlaczego jest niebezpieczne?

Pozostało jeszcze 95% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 19 maja 2022

Autor: Anna Kiełczewska

Wychowawca, nauczyciel, trener rozwoju osobistego, autorka licznych publikacji z zakresu wychowania, pedagogiki i psychologii. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodzicami w szkołach polskich i holenderskich.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy