Jak motywować ucznia w spektrum autyzmu do pracy na zajęciach rewalidacyjnych

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 18 grudnia 2023
Jak motywować ucznia w spektrum autyzmu do pracy na zajęciach rewalidacyjnych

Dorastający uczniowie w spektrum autyzmu tak jak ich neurotypowi rówieśnicy wchodzą w okres rozwojowego buntu. Pojawia się w nich wiele uczuć, często sprzecznych. Często to złość, żal do dorosłych o to, że okazują się wcale nie tak idealni, jak się wydawało w dzieciństwie. Rodzi się również poczucie odmienności z powodu diagnozy spektrum autyzmu. Okres dorastania podopiecznego to wyzwanie dla pedagoga specjalnego, który prowadzi zajęcia rewalidacyjne. Jak mu sprostać i wzbudzać motywację do pracy w nastoletnich podopiecznych? Skorzystaj ze wskazówek, aby skutecznie motywować ucznia w spektrum autyzmu do udziału w zajęciach rewalidacyjnych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego u uczniów w spektrum autyzmu motywacja do pracy na zajęciach rewalidacyjnych może spadać w okresie dorastania?
  • Jakie są typowe wyzwania rozwojowe i emocjonalne nastolatków w spektrum autyzmu?
  • W jaki sposób relacje rówieśnicze i percepcja dorosłych wpływają na potrzebę aktywności?
  • Jak stworzyć indywidualny plan terapeutyczny odpowiadający potrzebom ucznia w spektrum autyzmu?
  • W jaki sposób uczniowie w spektrum autyzmu mogą być aktywnymi partnerami w określaniu celów pracy terapeutycznej?
  • Jaką funkcję w kontekście motywacji pełni poczucie sprawczości?
  • Jakie praktyczne metody i podejścia pomagają nauczycielom w pracy z nastolatkami w spektrum autyzmu?
  • Jak skutecznie motywować uczniów w spektrum autyzmu na zajęciach rewalidacyjnych?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 18 grudnia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy