Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych a samoocena i ucznia

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 11 grudnia 2023
Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych a samoocena i ucznia

Specyficzne zaburzenia uczenia się to neurorozwojowe trudności takie jak dysleksja rozwojowa, dysortografia czy dyskalkulia. Ich źródłem nie jest ani obniżony intelekt, ani deficyty w dotychczasowej stymulacji do rozwoju. Część dzieci po prostu je ma – ujawniają się zazwyczaj dopiero na etapie szkolnym, choć pewne objawy są zauważalne wcześniej. Są też, jak wskazują badania, ogromnym ciężarem emocjonalnym dla dzieci, u których się pojawiają. Sprawdź, jak dbać o dobrostan psychiczny i poprawę samooceny ucznia, który zmaga się ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju umiejętności szkolnych.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są skutki emocjonalne występowania specyficznych zaburzeń rozwoju umiejętności szkolnych u uczniów?
  • Jakie są skutki trudności w uczeniu się dla samooceny ucznia?
  • Jakie czynniki wpływają na samoocenę ucznia i jego osiągnięcia szkolne?
  • Jakie działania można podjąć, aby wspierać ucznia ze specyficznymi zaburzeniami umiejętności szkolnych?
  • Jakie działania można podejmować, aby wspierać ucznia w dostrzeganiu własnej osoby, pozytywnych cech i osiągnięć?
  • Jak można pomóc uczniom z zaburzeniami uczenia się w rozumieniu i nazywaniu swoich emocji?
  • Dlaczego ważne jest monitorowanie relacji ucznia w grupie i zapobieganie wykluczeniu?

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 11 grudnia 2023

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy