Dorastający uczniowie w spektrum autyzmu tak jak ich neurotypowi rówieśnicy wchodzą w okres rozwojowego buntu. Pojawia się w nich wiele uczuć, często sprzecznych. Często to złość, żal do dorosłych o to, że okazują się wcale nie tak idealni, jak się wydawało w dzieciństwie. Rodzi się również poczucie odmienności z powodu diagnozy spektrum autyzmu. Okres dorastania podopiecznego to wyzwanie dla pedagoga specjalnego, który prowadzi zajęcia rewalidacyjne. Jak mu sprostać i wzbudzać motywację do pracy w nastoletnich podopiecznych? Skorzystaj ze wskazówek, aby skutecznie motywować ucznia w spektrum autyzmu do udziału w zajęciach rewalidacyjnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Propozycja krótkiego ćwiczenia aktywizacyjnego. Ćwiczenie warto przeprowadzić, gdy aktywność grupy wyraźnie spadła, a brak energii utrudnia dalsze prowadzenie zajęć.
Propozycja do wykorzystania jako samodzielne ćwiczenie aktywizujące grupę lub jako metoda dzielenia klasy na grupy do pracy w zespołach.
Krótkie, dziesięciominutowe ćwiczenie aktywizujące uczniów. Warto przeprowadzić je w razie zauważenia spadku energii grupy i obniżenia aktywności na zajęciach.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.