Autor: Danuta Kozakiewicz
Dodano: 14 listopada 2018

Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej nikogo nie dziwi. Rodzice chcą, aby miało kontakt z rówieśnikami i dzięki dobrej organizacji kształcenia, uczyło się funkcjonowania w świecie. Czy to dobrze? Czy polska szkoła może stać się szkołą inkluzyjną w całym tego słowa znaczeniu? Czy zrównanie szans edukacyjnych i pełne włączenie, uczestnictwo w życie szkoły i proces edukacyjny jest zawsze możliwe? Odpowiedzi na te pytania udzieli ze swojej perspektywy dyrektor szkoły, której udało się stworzyć szkołę inkluzyjną. Sprawdź, jak należy podchodzić do tematu pedagogiki specjalnej w szkole powszechnej. Dowiedz się, jakie zadania stoją przed dyrektorami i nauczycielami.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czym jest inkluzja i pedagogika inkluzyjna i jakie są cele edukacji włączającej?
- Jakie miejsca w systemie edukacji o oświaty na przestrzeni lat zajmowali uczniowie z niepełnosprawnością?
- Jaka jest obecnie sytuacja i miejsce ucznia z niepełnosprawnością w szkole?
- Czym w procesie kształcenia i wychowania różni się inkluzja od integracji?
- Czy pełne wdrożenie edukacji włączającej jest możliwe?
Przeczytaj również:
Wykorzystaj:
Pozostało jeszcze 85% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Dodano: 14 listopada 2018
Autor: Danuta Kozakiewicz
Pedagog, dyrektor szkoły ogólnodostępnej nr 103 w Warszawie, posiada bogate doświadczenie w obszarze współpracy z rodzicami oraz realizacji zadań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia, efektywnie zarządza placówką. Autorka licznych publikacji dla nauczycieli. Pod jej kierunkiem szkoła uzyskała Mazowiecki Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie, realizuje autorski Szkolny Program Prozdrowotny, jest wiodącą placówką na terenie woj. mazowieckiego w zakresie wysokiej jakości realizacji edukacji zdrowotnej