Marzec 2025
Jak skutecznie dostosować zajęcia rewalidacyjne do indywidualnych potrzeb ucznia? Szkolenie poświęcone indywidualizacji zajęć rewalidacyjnych pozwoli nauczycielom, terapeutom i specjalistom pracującym z dziećmi w spektrum autyzmu oraz innymi trudnościami rozwojowymi zdobyć praktyczną wiedzę na temat personalizacji wsparcia edukacyjnego. Ekspertka przedstawi strategie efektywnej obserwacji ucznia, planowania celów terapeutycznych oraz doboru narzędzi wspierających rozwój. Omówi również, jak skutecznie łączyć zajęcia rewalidacyjne z codziennym funkcjonowaniem ucznia w szkole i poza nią. Uczestnicy dowiedzą się, jak unikać szablonowego podejścia i w jaki sposób dostosować metody pracy do rzeczywistych potrzeb dziecka, uwzględniając jego mocne strony i potencjał.
Kwiecień 2025 r.
Szkolenie „Uzależniony nastolatek – sposoby wsparcia i rozwiązania prawne” skupia się na wyzwaniach związanych z pomocą młodzieży w kryzysie uzależnienia. Ekspertka przedstawia zagadnienia związane z neurobiologicznymi i społecznymi aspektami wieku dorastania, mechanizmami uzależnień oraz metodami wsparcia. Uczestnicy dowiedzą się, jak zrozumieć zachowania nastolatków w kontekście ich rozwoju, jak przeciwdziałać demoralizacji, a także jakie rozwiązania prawne mogą być zastosowane w przypadku uzależnień. Ekspertka wyjaśni m.in., jak rozwój mózgu i układu nerwowego wpływa na impulsywność i emocjonalność młodzieży, jakie są najczęstsze uzależnienia wśród nastolatków oraz jakie techniki można zastosować w pracy z uczniem w kryzysie. Szczególne miejsce w szkoleniu zajmuje omówienie dialogu motywującego jako narzędzia pracy z młodymi ludźmi, którzy pragną zmiany, ale nie są jeszcze na nią gotowi.
Maj 2025 r.
„Uczeń z zaburzeniami przetwarzania słuchowego” to webinar skierowany do nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Zawiera liczne praktyczne porady pomocne podczas prowadzenia zajęć z uczniem, u którego stwierdzono lub podejrzewa się zaburzenia percepcji słuchowej. Ekspertka dzieli się ze słuchaczami swoją wiedzą i bogatym doświadczeniem. Wyjaśnia przyczyny zachowań i problemów typowych dla osób z zaburzeniami przetwarzania słuchowego. Proponuje skuteczne i możliwe do zastosowania w warunkach szkolnych działania. Podpowiada, w jaki sposób zorganizować przestrzeń do nauki dla ucznia z problemami z przetwarzaniem treści odbieranych drogą słuchową.