Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny to podstawowe dokumenty opracowywane dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Za ich opracowanie odpowiada zespół powołany przez dyrektora szkoły. W niniejszym artykule zdefiniowano rolę i wymieniono najważniejsze zadania poszczególnych uczestników zespołu ds. WOPFU i IPET.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Udział rodziców w posiedzeniu zespołu ds. kształcenia specjalnego jest dobrowolny. Jednak o ile szkoła nie może nakazać im uczestniczenia w spotkaniu, o tyle nie może tego zabronić. Co więcej – dyrektor ma obowiązek zawiadamiać ich o każdym spotkaniu nauczycieli i specjalistów.
Pobierz:
Rodzice dzieci objętych kształceniem specjalnym mają prawo uczestniczenia w spotkaniach zespołu opracowującego IPET. W związku z tym przedszkole i szkoła musi zawiadamiać ich o terminach tych spotkań. Bardzo często wyznaczone terminy nie odpowiadają rodzicom. Wówczas pojawia się pytanie – czy można zorganizować spotkanie zespołu IPET bez udziału rodzica ucznia?
Przeczytaj również:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.