zarządzanie klasą

Ankieta diagnozująca sytuację w klasie – dlaczego warto przeprowadzić ją wśród uczniów?

Ankieta diagnozująca sytuację w klasie – dlaczego warto przeprowadzić ją wśród uczniów?

Współczesna edukacja nie ogranicza się jedynie do przekazywania wiedzy. To również proces kształtowania postaw, relacji i umiejętności społecznych. Jednym z kluczowych elementów tego procesu jest zrozumienie, jak uczniowie czują się w swoim środowisku edukacyjnym. diagnozująca sytuację w klasie to doskonałe narzędzie, które pozwala na zgłębienie tego zagadnienia. Przeczytaj artykuł, aby dowiedzieć się, jakie korzyści daje przeprowadzenie ankiety dotyczącej sytuacji w klasie. Ekspertka wyjaśnia także, jak skonstruować ankietę i jakie działania podjąć po uzyskaniu opinii uczniów.

Co może nauczyciel, gdy uczeń utrudnia prowadzenie lekcji?

Jak sobie radzić, gdy uczeń utrudnia prowadzenie lekcji?

Czy zachowanie dziecka, zawsze świadczy o tym, że jest „niegrzeczne” lub źle wychowane? Takie stwierdzenia są, niestety, bardzo często używane przez dorosłych w sytuacjach, w których nie potrafią poradzić sobie z niewłaściwymi zachowaniami dzieci. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak postępować z dzieckiem, które utrudnia prowadzenie lekcji. Pamiętaj, że tzw. trudne zachowania ucznia i zakłócanie toku lekcji niezwykle rzadko są przejawem złośliwości. W znakomitej większości przypadków kryje się za nimi problem, którego odkrycie, być może we współpracy z psychologiem i pedagogiem, wskaże wychowawcy kolejne kroki postępowania z klasowym rozpraszaczem.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego uczniowie utrudniają prowadzenie lekcji?
  • Jak pomóc dzieciom skoncentrować się na zajęciach?
  • W jaki sposób reagować na niewłaściwe i agresywne zachowanie dziecka w czasie zajęć?

Przeczytaj również:

Sprawdź inne serwisy