Skuteczność zajęć logopedycznych w szkole lub przedszkolu powinna być systematycznie monitorowana, choć przepisy nie określają jednoznacznie częstotliwości takiej oceny. Logopeda ma również obowiązek dokumentowania swojej pracy – zarówno w dziennikach zajęć, jak i poprzez udział w prowadzeniu indywidualnej teczki ucznia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Szkoła czy przedszkole nie mogą poinformować rodziców o braku możliwości zorganizowania zajęć logopedycznych ze względu na brak gabinetu dla logopedy. Za zapewnienie warunków do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego odpowiada dyrektor i organ prowadzący. Co zrobić, jeżeli w szkole lub placówce nie ma miejsca na gabinet logopedy?
Karty pracy dla dzieci w wieku 5-7 lat. Praca z kartami ma na celu utrwalanie nazw kolorów, zapoznanie z liczebnikami 1–7, rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, wyzwalanie aktywności twórczej dziecka poprzez działalność plastyczną.
Charakter pracy logopedy często wyklucza możliwość zachowania bezpiecznej odległości między uczniem i nauczycielem. Z całą pewnością nie jest także możliwe pracowanie w maseczce. Jak zatem organizować zajęcia, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo tak nauczycielowi, jak i dzieciom i młodzieży?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.