Ostatni tydzień przed wakacjami jest czasem „pomiędzy” – pomiędzy już wystawionymi ocenami a nadchodzącymi wakacjami. Wszystko jest przesądzone, więc uczniowie nie chcą się uczyć. Nauczyciele jednak nadal prowadzą lekcje, bo zajęcia muszą się odbywać. Co można zaproponować klasom w tych dniach, aby był to czas wykorzystany efektywnie, a jednocześnie ciekawy dla wszystkich? Dowiedz się, jak wykorzystać koniec roku szkolnego na działania rozwijające kompetencje uczniów i budujące społeczność szkolną.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Niespodziewane zastępstwo w innej klasie, nagły przypadek poprowadzenia zajęć bez wcześniejszego przygotowania… Przy całym skrupulatnym zaplanowaniu życia szkolnego, zdarzają się nieprzewidziane sytuacje, w których nauczyciel reaguje natychmiast, co więcej, ta „reakcja” musi trwać 45 minut i być atrakcyjna dla uczniów.
Dzieci szybciej przyswajają różnego rodzaju informacje, kiedy angażują wszystkie swoje zmysły. W bardziej przystępnym przekazywaniu wiedzy przedszkolakom bądź uczniom klas I-III może pomóc film – często wartościowe źródło np. ciekawostek przyrodniczych.
Ruszył nabór szkół do bezpłatnych programów Fundacji Orange, które podnoszą cyfrowe kompetencje uczniów i nauczycieli: MegaMisja #SuperKoderzy. Uczniowie kolejnych 300 szkół podstawowych nauczą się, jak bezpiecznie i kreatywnie poruszać się w cyfrowym świecie, nauczyciele poszerzą swoje kompetencje, a szkoły otrzymają granty i pomoce edukacyjne wspierające ich w korzystaniu z nowoczesnych technologii.
Od września wchodzi kilka zmian dotyczących zajęć Wychowania do życia w rodzinie. Są one podyktowane zmianami w podstawie programowej oraz nowym systemem szkolnym.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.