Integracja klasy z uczniami o odmiennej kulturze i tradycji to ważny element edukacji. Tylko współpraca, zrozumienie, dobra atmosfera w klasie mogą nam pozwolić na realizację celów i przynieść efekty. Często uczniowie w klasie, do której doszedł uczeń z odmiennego kręgu kulturowego, nie znają zwyczajów, tradycji i historii danego kraju. Warto wykorzystać okazję, aby poznać kraj, którego nie znamy. Taka sytuacja sprzyja zdobywaniu wiedzy o świecie, rozbudzaniu zainteresowań. Ważną rolę w integracji klasy wielokulturowej mogą odegrać rodzice naszych uczniów. Nastawienie rodziców do kolegów ich dzieci może ułatwić nam zintegrowanie zespołu klasowego.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas 1 szkoły podstawowej, którego zadaniem jest zapoznanie z różnorodnością międzykulturową (na przykładzie elementarzy dla pierwszoklasistów z różnych stron świata) oraz rozwijanie w dzieciach szacunku i tolerancji dla osób o odmiennej kulturze, kolorze skóry, zwyczajach, języku.
18 października obędzie się inauguracja międzynarodowego projektu – Dnia Godności. W ramach obchodów tego dnia po raz 8 w setkach polskich szkół organizacja Global Dignity przeprowadzi cykl zajęć adresowanych do młodych ludzi, podczas których toczyć się będzie dyskusja o poszanowaniu praw i godności młodzieży we współczesnym świecie.
W 16 szkołach ponadgimnazjalnych przeprowadzono badanie na temat wartości w życiu, definicji współczesnego patrioty, nastawienia do osób innych narodowości oraz źródeł informacji, z których młodzież korzysta budując swój światopogląd na temat bieżących wydarzeń. Rzecznik Praw Obywatelskich na podstawie wyników badania przedstawił 6 rekomendacji dla szkół i systemu oświaty.
Zajęcia pomogą uczniom zrozumieć różnicę między tożsamością grupową a indywidualną. Celem zajęć jest także nauka poznawania tożsamości własnej i innych.
Celem zajęć jestrozwinięcie wiedzy na temat procesów zachodzących między osobami pochodzącymi z odmiennych kultur. Na zajęciach uczeń pozna i zrozumie pojęcie stereotypu.
Celem zajęć jest zwiększenie ciekawości wobec osób odmiennych kulturowo oraz rozwinięcie rozumienia różnic i podobieństw między rówieśnikami z innych kultur.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.