Utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów wielosylabowych. Zadaniem dziecka jest przeczytanie wszystkich wyrazów, a następnie wykonanie kolejnych poleceń.
Utrwalanie wymowy głoski cz w śródgłosie wyrazów. Zadaniem dziecka jest połączenie kropek, aby powstały obrazki, a następnie podpisanie ich.
Utrwalanie wymowy głoski cz w wyrażeniach. Zadaniem dziecka jest przeczytanie napisów na szyldach, a następnie uzupełnienie obrazków.
Utrwalanie wymowy głoski cz w śródgłosie wyrazów. Zadaniem dziecka jest wpisanie liter z płomieni do okienek i przeczytanie powstałych wyrazów. Następnie dziecko koloruje rysunek i uzupełnia pary wyrazów.
Utrwalanie wymowy głoski cz w śródgłosie wyrazów. Zadaniem dziecka jest powtórzenie, co robią zwierzęta, a następnie połączenie obrazków z pasującymi wyrazami.
Utrwalanie wymowy głoski cz w zbitce spółgłosek (czk) w śródgłosie wyrazów. Zadaniem dziecka jest utworzenie zdrobnień do podanych wyrazów.
Utrwalanie wymowy głoski cz w zbitce spółgłosek (czk) w parach wyrazów. Zadaniem dziecka jest przeczytać lub powtórzyć sylaby na balonikach, przeczytać lub powtórzyć nazwy obrazków, a następnie dobrać w pary rymujące się wyrazy i je zapisać.
Utrwalanie głoski cz w parach wyrazów. Zadaniem dziecka jest przeczytać wyrazy, połączyć ze sobą rymujące się, a następnie przeczytać pary wyrazów.
Utrwalanie wymowy głoski cz w izolacji. Zadaniem dziecka jest odszukać w rozsypance cz, przeczytać i wykonać polecenia.
Utrwalenie wymowy głoski cz w izolacji. Zadaniem dziecka jest m.in. wskazanie dwuznaków w określonych kolorach.
Utrwalanie „ć” w wyrazach i zdaniach. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest nazwanie obrazków z prawidłową artykulacją [ć], odgadnięcie rebusów, zapisanie i poprawne odczytanie zdań, które powstały.
Utrwalanie [dź] w wyrazach i w zdaniach. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głoski [dź]. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.
Utrwalanie [ś] i [ć], różnicowanie „ć” i „ś” w sylabach i w wyrazach. W ćwiczeniu występują głoski „ć” i „ś”. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich w przypadku terapii dziecka, które zamienia głoski szczelinowe na zwartoszczelinowe lub zwartoszczelinowe na szczelinowe. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ś, ć] w połączeniu z samogłoskami i w grupach spółgłoskowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [s], [z], [c], [dz] w wyrazach – rymowanka. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz], [ż], [cz], [dż] ani [r]. Logopeda przygotowuje kartę: wycina „opakowania” i przykleja je w odpowiednich miejscach przy „prezentach”, aby zakrywały to, co jest w środku.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.