Utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie sylab otwartych. Zadaniem ucznia jest przeczytanie sylab napisanych na kotkach oraz miseczkach, a następnie połączenie pasujących do siebie obrazków.
Utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów. Zadaniem ucznia jest dołączenie sylab do cząstek wyrazów, a następnie zapisanie utworzonych wyrazów według wzoru.
Utrwalanie wymowy głoski cz przed samogłoską w nagłosie wyrazów. Gra dla dwóch osób. Na ogonie latawca napisano wyrazy w pięciu kolorach. Wyrazy w tym samym kolorze zaczynają się taką samą sylabą.
Utrwalanie wymowy głoski cz między samogłoskami. Zadaniem ucznia jest m.in. przeczytanie i powtórzenie sylab na gwiazdkach i rakietach oraz pokolorowanie ich.
Utrwalanie wymowy głoski cz w wygłosie sylab i wyrazów. Zadaniem dziecka jest odszukanie po cztery jabłka z taką samą sylabą, przeczytanie sylab, a następnie pokolorowanie ich według instrukcji.
Utrwalanie wymowy głoski cz między samogłoskami. Zadaniem dziecka jest połączenie dzieci z odpowiednimi grzybkami.
Utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie wyrazów. Zadaniem ucznia jest m.in. połączenie kolorową linią wyrazów o takim samym znaczeniu.
Utrwalanie wymowy głoski cz w sylabie czu. Zadaniem ucznia jest znalezienie na obrazku ukrytych sylab czu.
Utrwalanie wymowy głoski cz w sylabach w sąsiedztwie głosek p, m, f, t, k oraz ćwiczenie dykcji i wyrazistości mowy. Zadaniem dziecka jest dokończenie numerowania szczebelków drabin, pokolorowanie ich, a następnie przeczytanie sylab w podanej kolejności.
Celem ćwiczenia jest wysłuchiwanie głoski cz w wyrazach. Nauczyciel wymawia nazwy obrazków, a zadaniem ucznia jest otoczyć pętlą te, w których usłyszy głoskę cz.
Celem ćwiczenia jest wysłuchiwanie miejsca głoski cz w wyrazach. Zadaniem dziecka jest połączenie koszyczków z sylabami z pasującymi obrazkami.
Utrwalanie wymowy głoski cz w wygłosie sylab. Dziecko wciela się w rolę kierowcy wyścigówki - jego zadaniem jest łączenie kropek od słowa "start" i przedłużanie fonacji danej samogłoski aż do mety.
Utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie sylab otwartych. Zadaniem dziecka jest przeczytanie sylab na kwiatkach, a następnie pokolorowanie ich według instrukcji.
Utrwalanie wymowy głoski cz w nagłosie sylab zamkniętych. Zadaniem dziecka jest przeczytanie sylab na kwiatkach, a następnie pokolorowanie obrazków.
Utrwalanie wymowy głoski cz w sylabie czu. Zadaniem dziecka jest przeczytanie sylab na wybranej biżuterii, a następnie zaprojektowanie własnej biżuterii.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.