rozmowa z pedagogiem szkolnym

  Wspierając rodzica, wspierasz dziecko – czyli jak rozmawiać, aby pomóc

Wspierając rodzica, wspierasz dziecko – czyli jak rozmawiać, aby pomóc

Zdarza się, że w pracy z uczniem dopada nas bezradność. Widzimy i słyszymy od innych nauczycieli, że z Tomkiem z VI b coś się dzieje. Jest jakiś inny, nieswój, nic na niego nie działa. Ktoś mówi, że nie ma do niego siły. Ktoś inny skarży się, że nie da się prowadzić lekcji, gdy Tomek bierze w niej udział. Czas na interwencję – rozmowę z rodzicem. Tylko jak się do tego zabrać, żeby naprawdę pomóc, a nie dolać oliwy do ognia? W artykule podpowiadamy, jak rozmawiać, aby pomóc dziecku i jego rodzicom.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie:        Diagnoza w edukacji. Jak rozmawiać z rodzicami o diagnozie dziecka?    Do webinaru dołączono materiały specjalne:    
  • Funkcjonowanie dziecka w szkole – narzędzie obserwacyjne przed konsultacją 
  • Jak mówić o diagnozie, nie przekraczając granic kompetencji nauczyciela 
  • Trudna rozmowa z rodzicem – scenariusz konsultacji z elementami wsparcia 
  • Diagnoza w edukacji. Prezentacja 
  • Diagnoza w edukacji. Jak rozmawiać z rodzicami o diagnozie dziecka 
Sprawdź inne serwisy