Zdarza się, że w pracy z uczniem dopada nas bezradność. Widzimy i słyszymy od innych nauczycieli, że z Tomkiem z VI b coś się dzieje. Jest jakiś inny, nieswój, nic na niego nie działa. Ktoś mówi, że nie ma do niego siły. Ktoś inny skarży się, że nie da się prowadzić lekcji, gdy Tomek bierze w niej udział. Czas na interwencję – rozmowę z rodzicem. Tylko jak się do tego zabrać, żeby naprawdę pomóc, a nie dolać oliwy do ognia? W artykule podpowiadamy, jak rozmawiać, aby pomóc dziecku i jego rodzicom.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przeczytaj również:
Udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej wymaga wyrażenia zgody przez jego rodziców. Powołując się na ten obowiązek, którzy rodzice domagają się informowania o każdej rozmowie, którą dziecko odbywa ze szkolnym psychologiem lub pedagogiem. Czy specjalista ma obowiązek powiadamiania rodziców o spotkaniach z uczniem?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.