ocena z zachowania

8 zasad potrzebnych do ustalenia oceny klasyfikacyjnej zachowania. Ocena zachowania

8 zasad potrzebnych do ustalenia oceny klasyfikacyjnej zachowania

Ustalenie oceny zachowania nigdy nie jest łatwe. Ocena zachowania ma wpływ na kształtowanie postaw uczniowskich, samodyscyplinę oraz kształtowanie umiejętności społecznych. Ponadto, przyjmuje się, że jest ona narzędziem w procesie wychowawczym i indywidualnym wsparciu ucznia, szczególnie jeśli występują problemy z dyscypliną lub trudnościami interpersonalnymi. Żeby jednak osiągnięcie tych założeń było możliwe, ocena musi być obiektywna, sprawiedliwa i oparta na jasno określonych kryteriach. Przypominamy osiem najważniejszych zasad ustalania rocznej oceny zachowania.

Szczegółowe zasady ustalania oceny zachowania ucznia mogą różnić się nieco w zależności od szkoły i systemu edukacyjnego, ale powinny być oparte na transparentnych i jasno określonych kryteriach. W szczególności nie mogą być one sprzeczne z przepisami prawa oświatowego. Poniżej przedstawiamy osiem kluczowych zasad branych pod uwagę ustalania rocznej oceny zachowania. Zwracamy uwagę, że zasady oceniania zachowania, podobnie jak kryteria ocen, powinny być dostosowane do potrzeb i celów danej szkoły, przy jednoczesnym zachowaniu uczciwości, sprawiedliwości i obiektywizmu.
Sprawdź inne serwisy