Szczególnie ważne dla wychowawcy

8 zasad potrzebnych do ustalenia oceny klasyfikacyjnej zachowania

Autor: Wanda Pakulniewicz

Dodano: 23 maja 2024
8 zasad potrzebnych do ustalenia oceny klasyfikacyjnej zachowania. Ocena zachowania

Ustalenie oceny zachowania nigdy nie jest łatwe. Ocena zachowania ma wpływ na kształtowanie postaw uczniowskich, samodyscyplinę oraz kształtowanie umiejętności społecznych. Ponadto, przyjmuje się, że jest ona narzędziem w procesie wychowawczym i indywidualnym wsparciu ucznia, szczególnie jeśli występują problemy z dyscypliną lub trudnościami interpersonalnymi. Żeby jednak osiągnięcie tych założeń było możliwe, ocena musi być obiektywna, sprawiedliwa i oparta na jasno określonych kryteriach. Przypominamy osiem najważniejszych zasad ustalania rocznej oceny zachowania.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie kryteria oceniania zachowania stosować?
  • Kto decyduje o ostatecznej ocenie zachowania?
  • Kogo informować o proponowanej ocenie za zachowania?
  • Czy ocena zachowania wpływa na promocję do następnej klasy?
  • Jak wygląda procedura zgłaszania i rozpatrywania zastrzeżeń do oceny zachowania?
  • W jaki sposób oceniać zachowanie uczniów klas I-III?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 23 maja 2024

Autor: Wanda Pakulniewicz

Tematyka

Sprawdź inne serwisy