Zespół mózgowego porażenia dziecięcego (mpdz) charakteryzuje się różnorodnymi zaburzeniami czynności ruchowych i napięcia mięśni. Wiele dzieci z mpdz ma też znaczne trudności z przyjęciem odpowiedniej postawy, przez co ich czynności manipulacyjne są ograniczone. Dysfunkcje ruchowe mogą sprawiać tylko niewielkie trudności w poruszaniu się i wykonywaniu czynności manipulacyjnych, ale mogą też powodować konieczność poruszania się za pomocą sprzętu ortopedycznego i znacznie ograniczać możliwości manualne. To wszystkie powoduje, że nie jest możliwe zaproponowanie jednego, uniwersalnego wzoru indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla ucznia.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Uczniowie z niepełnosprawnością ruchową są bardzo różnorodną grupą. Szczególnej uwagi wymagać będą dzieci i młodzież z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego, z chorobami nerwowo-mięśniowymi oraz po wypadkach i urazach. Pobierz przykładowy IPET dla ucznia z mózgowym porażeniem dziecięcym. Dokument ma charakter poglądy, należy pamiętać, że dla każdego ucznia opracowuje się indywidualną dokumentację dotyczącą organizacji kształcenia specjalnego.
Przeczytaj również:
Uczeń ma orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej ze względu na mózgowe porażenie dziecięce. Uczy się w klasie integracyjnej, w której jest nauczyciel wspomagający. Dziecko w szkole nie stosuje się do ustalonych norm, kontraktów, przeszkadza w lekcjach. Sprawdź, czy istnieje podstawa prawna do zatrudnienia w takim przypadku asystenta.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.