Uczniowie objęci nauczaniem indywidualnym podlegają ogólnym zasadom klasyfikacji. Oznacza, że powinna zostać dla nich ustalona również ocena zachowania, mimo że zajęcia realizują w miejscu zamieszkania. Jakie aspekty brać pod uwagę ustalając tę ocenę?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zgodnie z przepisami prawa oświatowego, ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne oraz zachowanie ucznia. W przypadku braku możliwości ustalenia oceny klasyfikacyjnej z danego przedmiotu z powodu nieobecności ucznia przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia, może zostać podjęta decyzja o jego nieklasyfikowaniu. Sprawdź czy ta zasada ma zastosowanie do wszystkich zajęć realizowanych przez ucznia, w tym zajęć rewalidacyjnych.
Pobierz wzór uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyników śródrocznej klasyfikacji uczniów.
W związku z tym, że przerwa w nauce w całym kraju potrwa od 4 do 17 stycznia 2021 r. i zastąpi dotychczasowe ferie zimowe, dyrektorzy zastanawiają się czy istnieje możliwość zmiany terminu klasyfikacji śródrocznej. Taka zmiana miałaby na celu zapewnienie czasu na dopełnienie procedur, których przeprowadzenie planowane było na pierwsze tygodnie stycznia.
Sprawdź, czy uczeń realizujący indywidualny tok nauki powinien mieć wystawione oceny, czy raczej powinien być nieklasyfikowany.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.