Z raportu NIK opublikowanego w lipcu 2022 r. wynika, że szkoły nie organizują profilaktyki wad postawy u uczniów w sposób kompleksowy. Tymczasem zniekształcenia kręgosłupa oraz wady stóp i kolan to najczęstszy problem zdrowotny wśród dzieci i młodzieży, wyprzedzający inne schorzenia – dotykają one od 50 do 60% uczniów. W listopadzie 2022 r. do Ministra Edukacji i Nauki oraz Ministra zdrowia skierowani interpelację w sprawie wprowadzenia do szkół obowiązkowych zajęć korekcyjnych.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
W związku z planowaniem dodatkowych zajęć niwelujących skutki pandemii, pojawiły się wątpliwości, czy do takich zajęć zalicza się gimnastyka korekcyjna. Niewątpliwie są to ważne zajęcia dla dzieci, które z powodu pandemii przez wiele tygodni nie chodziły do szkoły. Sprawdź, czy usprawnianie ruchowe może być zaliczone do terapii pedagogicznej. Dowiedz się czy szkoła może zorganizować dodatkowe zajęcia prozdrowotne dzieci.
Przeczytaj również:
Przepisy nie określają zasad organizacji zajęć gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej, nie jest to bowiem obowiązek dyrektora. Nie wskazują również liczby uczniów na takich zajęciach. Jeśli zatem dyrektor podejmie decyzję o realizacji takiej formy pomocy, to powinien określić zasady kwalifikacji uczniów na zajęcia, w tym liczebność grupy.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.