Jak rozpoznać u ucznia specyficzne zaburzenia językowe i jak mu pomóc podczas zajęć? Ulotka informacyjna dla nauczycieli.
Przeczytaj również:
Wczesne kształtowanie czynności samoobsługowych pozwala na przekształcenie się ich w nawyki. Należy pamiętać, że dziecko już od urodzenia przejawia aktywność w kontaktach z otoczeniem i na drodze swego rozwoju uczy się samoregulacji. Zachęcane przez rodziców do doświadczania, eksplorowania i nazywania otaczającego świata dziecko buduje podwaliny pod szereg kompetencji, takich jak: podejmowanie decyzji, kończenie rozpoczętego zadania, samoorganizacji. Dziecko staje się coraz bardziej autonomiczne.
Informacje dla nauczycieli – 11 kroków postępowania, zasady, które pomogą w pracy na lekcji.
Poradnik jest częścią szkolenia dla nauczycieli, ale może być także wykorzysywany jako samodzielny materiał - do rozdania nauczycielom lub rodzicom.
Materiał do przekazania rodzicom. Choć brzmi to banalnie, należy przyjąć, że bunt dziecka jest czymś normalnym – to element jego rozwoju. Zamiast więc złościć się, bądźmy cierpliwi i uważni na wysyłane przez dziecko sygnały. Rozmawiajmy, pytajmy, jak się czuje i co przeżywa. Dajmy mu swój czas i uwagę.
Gazetka informacyjna dla rodziców dzieci kl. I-IV. Więcej informacji w szkoleniu "Moje dziecko mnie nie słucha – o budowaniu wzajemnego zaufania (kl. I–IV)".
Gazetka informacyjna dla rodziców dzieci kl. V-VIII. Więcej informacji w szkoleniu "Moje dziecko mnie nie słucha – o budowaniu wzajemnego zaufania (kl. V–VIII)".
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.