Ćwiczenia relaksacyjne

  Tropiciele ciszy i zaginiony spokój – wyciszenie, sensoryka, relaks. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 5-6 lat

Tropiciele ciszy i zaginiony spokój – wyciszenie, sensoryka, relaks. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 5-6 lat

W codziennym życiu wokół nas dzieje się bardzo dużo – rozmowy, muzyka, śmiech, zabawa. To wszystko jest wspaniałe, ale czasem nasz umysł i ciało potrzebują chwili, by się zatrzymać, odpocząć i poczuć spokój. Cisza jest jak mały skarb, który pomaga nam się zrelaksować, nabrać energii i poczuć się dobrze. W tej misji każde z dzieci zostanie Tropicielem Ciszy – odkrywcą, który potrafi znaleźć i docenić spokojne chwile. Będą uważnie słuchać, doświadczać i tworzyć swoją własną przestrzeń spokoju.

Uczestnicy:
  • dzieci w wieku 5-6 lat
Cele ogólne:
  • rozwijanie uważności i koncentracji,
  • wzmacnianie zdolności do samoregulacji emocji,
  • świadome doświadczanie ciszy i spokoju, jako wartościowego elementu dnia.
Cele szczegółowe:
  • umiejętność rozpoznawania dźwięków z otoczenia,
  • umiejętność odróżnienia głośnego i cichego otoczenia,
  • umiejętność wskazania tego, co pomaga się wyciszyć,
  • umiejętność tworzenia własnego „kącika spokoju i ciszy”.
Potrzebne materiały:
  • poduszki, duże gąbki, kocyki, maskotki,
  • kartki,
  • kredki, pisaki, flamastry,
  • Załącznik nr 1. Spacer Tropicieli Dźwięków
  • Załącznik nr 2. Misje Tropicieli Ciszy - pudełko
  • Załącznik nr 3. Misje Tropicieli Ciszy - zadania do wykonania
  • Załącznik nr 4. Mapa Ciszy
  • Załącznik nr 5. Certyfikat Tropiciela Ciszy
Liczba uczestników:
  • grupa przedszkolna.
Czas trwania:
  • ok. 120 min.

Relaks w szkole – scenariusz zajęć relaksacyjnych dla uczniów klas VIII

Jak wspierać uczniów w redukowaniu stresu po intensywnym czasie egzaminacyjnym? Proponowany scenariusz zajęć relaksacyjnych dla klas VIII to odpowiedź na potrzebę wyciszenia, spowolnienia i zatroszczenia się o dobrostan psychiczny młodzieży pod koniec roku szkolnego. Zajęcia bazują na prostych technikach oddechowych, ćwiczeniach rozluźniających, wizualizacji i elementach mindfulness – dostosowanych do wieku uczniów. Zajęcia nie wymagają specjalistycznego przygotowania – wystarczy spokojna przestrzeń, maty lub koce oraz otwartość na nowe formy pracy z emocjami. To idealna propozycja na ostatnie tygodnie roku szkolnego – jako forma regeneracji po egzaminach, wzmocnienia samoświadomości i pozytywnego zakończenia etapu edukacji w szkole podstawowej.

Grupa docelowa: Uczniowie klas VIII szkoły podstawowej
Cel główny:   Redukcja napięcia i stresu po egzaminach ósmoklasisty poprzez wykorzystanie prostych technik relaksacyjnych i elementów mindfulness dostosowanych do wieku uczniów.
Cele szczegółowe:   Uczeń:
  • doświadcza spokoju poprzez ćwiczenia oddechowe i rozluźniające,
  • poznaje techniki relaksacyjne możliwe do zastosowania samodzielnie,
  • rozwija świadomość własnego ciała i emocji,
  • ma możliwość wyciszenia się w bezpiecznym, neutralnym środowisku szkolnym.
Potrzebne materiały:  
  • maty, koce lub karimaty (dla każdego ucznia, jeśli możliwe),
  • nagranie z muzyką relaksacyjną (delikatne dźwięki natury, spokojne instrumenty),
  • głośnik,
  • dzwoneczek lub misa tybetańska (do sygnalizowania początku i końca ćwiczeń),
  • Załącznik nr 1. Instrukcje wizualizacji (dla nauczyciela),
  • Załącznik nr 2. Afirmacje na małych kartkach (np. włożone do pudełka lub miski).
Czas trwania: 45 minut
  Relaksacja dla dzieci i młodzieży. Ćwiczenia na wprowadzenie ciała i umysłu w stan odprężenia

Relaksacja dla dzieci i młodzieży. Ćwiczenia na wprowadzenie ciała i umysłu w stan odprężenia

Sprawdź inne serwisy